Image by Tristan Colangelo

Besøgstæller 
Butik

TÆL, forstå og effektiviser butikken 

Hvis man vil udvikle sin butik og gøre den mere effektiv, skal man være i stand til at måle og følge op på det arbejde, man udfører. På denne side fremhæver vi eksempler på værdifuld information, man kan benytte sig af, når man investerer i kundetællere og besøgstællere i butikker, herunder nøgletal som capture rate og konverteringsfrekvens. 

 

Uanset om du vil begynde at måle i dag eller allerede har gjort det i mange år, har vi løsninger og tjenester, der passer til dine behov. Ved hjælp af informationen fra besøgstællere skaber man bedre betingelser for at kunne træffe beslutninger, der fører til en bedre besøgsoplevelse og et øget salg.

Art Supply Store

TÆL antallet af besøgende i butikken

Det første skridt på vejen til at kontrollere og forbedre salget i din butik er at vide, hvor mange kunder der kommer ind gennem dørene. Hvis man ikke har en normal situation at gå ud fra, er det umuligt at sige, hvilke ændringer der rent faktisk giver resultater.
 
Selvfølgelig kan man bruge sin erfaring og spørge personalet, men at stole udelukkende på denne type information giver ikke et tilstrækkeligt retvisende resultat for dem, der virkelig ønsker at gøre en forskel og udvikle deres forretning. At få succes i detailhandlen kræver en videnskabelig tilgang.

Vil du tale mere med os? Book en demo, eller stil et spørgsmål

Capture rate - et værdifuldt værktøj

Start med at måle, hvor mange besøgende butikken har. Jo flere dage du måler, jo tydeligere bliver besøgsmønstret. Måske er du allerede begyndt at tælle, hvor mange mænd og kvinder der passerer gennem dørene, eller se på, hvor mange der er børn og voksne.

Capture rate = (ANTAL besøgende) / (ANTAL forbipasserende)

Hvis du for alvor vil forstå din butik, skal du også sørge for at måle antallet af mennesker, der passerer uden for butikken, så får du adgang til butikkens capture rate. Med dette nøgletal kan butikken let se, hvordan ændringer påvirker antallet af besøgende. Det kan være butikkens egne ændringer såsom skiltning, markedsføring eller ændringer, der foretages uden for butikken, og som påvirker antallet af forbipasserende. 

Image by Lance Anderson
Image by Brooke Cagle

Konverteringsfrekvens - ANDEL KØBENDE BESØGENDE

Ud over at måle, hvor mange mennesker der gik ind i butikken eller gik forbi, kan det være interessant at finde ud af, hvor mange besøgende der faktisk købte noget i butikken. Dette kaldes konverteringsfrekvens (hit rate), med dette nøgletal ved du, hvor stor en del af butikkens besøgende, der faktisk køber noget. At arbejde med konverteringsfrekvensen har vist sig at være en meget effektiv metode til at øge produktiviteten. I årenes løb har vi set betydelige indtægtsgevinster for butikker, der arbejder med dette.

 

For eksempel kan man med vores personaleplanlægger skemalægge personalet ud fra data om antallet af besøgende og planlagt salg i løbet af dagen (målbillede) samt følge på planlagt salg i forhold til det faktiske salg. 
 

Den smarte måde at drive butik på – personale-planlægning

Den nye og smarte måde at drive butik på er her. Takket være vores nye personaleplanlægger er det blevet endnu nemmere at planlægge, hvornår personalet skal være på plads for at maksimere salget. Systemet planlægger personalet ud fra butikkens kundeflow og ønskede salg.

Image by Brooke Cagle

Se hvordan besøgende bevæger sig i butikken

Hvis man samtidigt ser på, hvordan de besøgende bevæger sig (besøgsflowet), har man pludselig et enormt potentiale til at øge kvaliteten af besøget og øge salget rundt om i butikken.

At se, hvor i butikken besøgene finder sted, og om der nogle steder, hvor det er tomt, er uvurderlig information for dem, der arbejder med at maksimere butiksarealet
 

Image by Blake Wisz

NÅGRA AV VÅRA KUNDER

KONTAKT OS I DAG

Du er velkommen til at booke en præsentation, et møde eller stille et spørgsmål.