Besøgsdata for butikker
Fleksible løsninger til butikker. Ingen binding. +30 års erfaring. Det er nemt med IMAS.
salgs- og besøgsdata i butikker
Vi har mere end 30 års erfaring i at hjælpe butikker med at optimere salget ved hjælp af data fra persontællere og kassesystemer.
Uanset om du vil i gang med at måle i dag eller har gjort det i mange år, så har vi løsninger og services, der passer til dine behov.
Besøgstrafik i butikken
Med vår basistjeneste Count & Comparison finner en butikk ut hvor mange besøkende som går inn og ut gjennom dørene. Besøksdataene presenteres på en skreddersydd og oversiktlig måte per time, du kan blant annet sammenligne mellom ulike tidsintervaller, se sammenhenger mellom værforhold, ferier og mye mer.
Personlig støtte med vedlikehold er alltid inkludert i vår analyseplattform Xperio.
Brug butikkens konverteringsrate
Konverteringsraten anses af mange for at være en af de mest nyttige KPI'er for butikker, der ønsker at optimere driften og i sidste ende øge avancerne. Konverteringsraten er procentdelen af besøgende, der køber noget og dermed bliver kunder. For at finde ud af konverteringsraten kan vi forbinde besøgsdata med salgsdata. Xperio er bygget til nemt at modtage forskellige typer data, og eksportere det videre til andre platforme via API, hvis det ønskes.
Det er også muligt at bemandingsplanlægge direkte i Xperio og “forudse” det daglige salg. Læs mere om IMAS Staff & Sales Forecasting-værktøjet.
Analyser flere KPI'er
Udover at se antallet af besøg og butikkens konverteringsrate, kan du analysere og måle andre vigtige KPI'er. Basket size, Capture Rate, omsætning og salg pr. kvadratmeter er nogle af nøgletallene, som du finder i Xperias produktivitetsrapport.
Analyserne hjælper butikken med at identificere afvigelser for at forbedre besøgendes og kunders oplevelse med det overordnede mål, at øge avancen takket være en optimal bemanding og maksimeret salg.
Se vores guide "Beregning af KPI'er for forhandlere"
Analysetjenester for Retail
Vi tilbyr et bredt utvalg av data for forhandlere, her er noen eksempler du kan samle og analysere i IMAS analyseplattform Xperio.
Altid inkluderet
Altid inkluderet
Kontrol og vedligeholdelse
KPI
Sporing
Demografi
Brugersupport
Analysér indkommende/udgående besøgende. Du skal bruge denne tjeneste for at få adgang til Xperio.
Kør produktivitetsanalyser på besøg, salg, kunder og mere.
Se, hvordan besøgende bevæger sig, og hvor længe de bliver.
Skelne mellem børn og voksne, der kommer ind, mænd og kvinder.
Kontrol og vedligeholdelse. Vores personlige support er altid inkluderet i Xperio.
Bevægelsesmønster og opholdstid
I Xperio kan du også se, hvordan besøgende og kunder bevæger sig inde i butikken, samt se, hvor længe de bliver i forskellige dele af butikken (zoner). Dette kan fx bruges til at maksimere skiltning, overflader og indretning.
Forskellige teknikker kan bruges til at indsamle denne type information. Hvis din butik har et eksisterende Cisco, Aruba eller Ruckus WiFi-netværk, er der en god chance for, at du kan begynde at indsamle mobildata gennem netværket.
En anden mulighed er at bruge sensorer inde i butikken til at spore bevægelse og opholdstid.
Kontakt os og vi sammensætter et forslag tilpasset dig og butikkens unikke forhold.
Sammenlign butikken med indekset
I Xperio kan du sammenligne butikken med andre butikker i samme kæde, eller sammenligne med et landeindeks og forskellige shoppingområder i din region (forudsætter min. 3 spillere i samme branche).
Eksempel på rapporter
-
Produktivitetsanalyser
-
Sammenligning
-
Input analyse
-
Opholdsvarighed
-
Flest besøg
-
Demografi
-
Capture rate
-
Kø
-
Realtid
-
Fremmøderapport
-
Varme kort
-
Benchmark
-
Personale- og salgsprognose (planlægning)
-
Afvigelsesrapport
-
Personalets produktivitet
Butiks demografi
Se hvor mange mænd, kvinder, børn og voksne der besøger butikken. Et godt værktøj, når du følger op på for eksempel kampagner eller gerne vil vide, hvordan tingene helt præcist ser ud i din butik.
Gruppeberegning
Besøgende, der bevæger sig i grupper, er værdifulde at identificere. Kommer en familie med børn ind, er der stor sandsynlighed for, at et af familiemedlemmerne betaler for hele “festen”. Hvis du kan identificere grupper, får du mere præcise data.
Se, hvor kunderne retter deres opmærksomhed hen
Find ud af, hvor butiksbesøgende retter deres øjne hen. Med denne service modtager butikken data om procentdelen af personer, der kigger på skilte, hylder mv.
Ekskludér personaletrafik
Med denne service aflæser sensoren et skilt placeret på butikspersonalet og udelukker dem dermed fra at blive talt med, ensbetydende med optimeret datagrundlag.
Alt i xperio
I Xperio får du adgang til statistiske data i form af tabeller, diagrammer, kort, sporing og nøgletal. Systemet er brugervenligt og bygget til at udføre både enkle og avancerede dybdegående analyser.
ÅbEN API
Veldokumenteret API med mulighed for at forbinde dine egne applikationer til at downloade og sende data til og fra systemet.
"IMAS ønskede virkelig at forstå vores behov, og jeg kan kun sige, at den daglige support og levering fra Torben Aksel Sørensen, David Kern Sloth og deres støtte hos IMAS er uden sidestykke. Vi som kunder bliver taget meget seriøst og supporten er proaktiv og omgående".
Niklas Holz, International Business Developer hos Søstrene Grenes Import A/S
Hvordan kan vi hjælpe dig?
Hos os kan du købe en kundetæller eller få et abonnement med et fast månedligt ydelse, hvor alt er inkluderet, så du nemt kan lave besøgsanalyser, uden bindingsperiode eller opstartsgebyr.