Image by Heidi Fin

Besøgstæller

Indkøbscenter

"The service has been truly exceptional during the collaboration with IMAS." 

Dieter Henke, Centermanager, MEC Centermanagement

Tæl besøgende, og effektiviser indkøbscentret

Vi har i mange år arbejdet med nogle af Europas største indkøbscentre. For hele tiden at kunne udvikle og forbedre sig, skal et indkøbscenter blandt andet kende antallet af besøgende, antallet af købende kunder, og hvordan de besøgende bevæger sig på stedet. Her gennemgår vi nogle eksempler på alle de spændende muligheder, der findes, når man arbejder med besøgstælling i et indkøbscenter.

Image by Krisztina Papp
Image by Priscilla Du Preez

Se hvordan besøgende bevæger sig

Besøgende bevæger sig på forskellige måder, men det er hurtigt at identificere tendenser. At have adgang til statistisk indsamlede informationer om bevægelsesmønstre og besøgte steder er afgørende for at kunne tilbyde besøgende en bedre oplevelse i et indkøbscenter. Er det let nok for den besøgende at finde restaurant-området? Hvordan påvirker de nye butikker antallet af besøgende? I hvilke zoner bevæger de besøgende sig? Hvad er kønsfordelingen og antallet af voksne og børn?

Vil du tale mere med os? Book en demo, eller stil et spørgsmål

Se antallet af besøgende i realtid i indkøbscentret

For et indkøbscenter er det vigtigt at vide, hvor mange mennesker der lige nu befinder sig inde i centret. I forbindelse med Covid-19 bruger mange indkøbscentre og butikker nu denne service. Med vores service ser brugeren direkte via webportalen, hvor mange besøgende der er inde i centret. Du kan f.eks. angive en grænse og modtage notifikationer, når den er nået. Informationerne kan vises på skærme, eller man kan bruge stoplys ved indgangene. 

Image by Erwan Hesry

This is the optimal solution for our company to meet the safety requirements."

Claudia Blaschke,
Manager Safety, Fa. Breuninger 

Image by Brooke Cagle

Mål og arbejd sammen med butikkerne

Vejen til et vellykket indkøbscenter bygger på mange faktorer, hvoraf den ene er samarbejdet mellem indkøbscentret og dets butikker. Enten kan man tilbyde butikkerne rapporter og forbedringsaktiviteter for at øge salget i en butik, eller man kan arbejde i tæt samarbejde med butikken. Jo tættere samarbejdet mellem alle aktører i indkøbscentret er, jo bedre forudsætninger skabes der. Ved hjælp af validerede informationer fra besøgstællere bliver det lettere at træffe beslutninger, der i sidste ende skaber bedre butikker og et optimalt butiksmix.

Image by Ryoji Iwata

Mål hvor mange der passerer

Capture rate = (ANTAL besøgende) / (ANTAL forbipasserende)

For mange indkøbscentre er det vigtigt at vide, hvor mange mennesker der passerer uden for det. På den måde får man adgang til indkøbscentrets capture rate. Med dette nøgletal kan centret let se, hvordan ændringer påvirker antallet af besøgende. Det kan være centrets egne ændringer såsom skiltning, markedsføring eller ændringer, der foretages uden for indkøbscentret, og som påvirker antallet af forbipasserende. 
 

Konverteringsfrekvens - andel købende besøgende

Ud over at måle, hvor mange mennesker der gik ind i indkøbscentret eller gik forbi, kan det være interessant at finde ud af, hvor mange besøgende der faktisk købte noget i indkøbscentret. Dette kaldes konverteringsgrad (hit rate). Med dette nøgletal ved du, hvor stor en del af indkøbscentrets besøgende der faktisk køber noget. At arbejde med konverteringsfrekvensen har vist sig at være en meget effektiv metode til at øge produktiviteten. I årenes løb har vi set betydelige indtægtsgevinster for butikker, der arbejder med dette.

For eksempel kan man med vores personaleplanlægger skemalægge personalet ud fra data om antallet af besøgende og planlagt salg i løbet af dagen (målbillede) samt følge på planlagt salg i forhold til det faktiske salg. 

Image by Patrick Tomasso

Alt dette via vores WEB-PORTAL XPERIO

Via vores webapplikation Xperio er det let for brugeren at hente rapporter, der viser netop dette - pr. time, dag, uge, måned og år. Det er også let at se, hvilke tidspunkter og ugedage de fleste besøgende kommer til indkøbscentret. Informationer om antallet af besøg og besøgsflowet er dels vigtige i forbindelse med etablering af nye butikker og dels for at kunne udvikle sig til de eksisterende butikker. 

K1600_LED-Matrix-Display-PMD1-(Photo-B).

IMAS PARKERINGS-SYSTEM

IMAS parkeringssystem - Car Parking Guide System (PGS) - er et meget pålideligt og omkostningseffektivt parkeringsvejledningssystem til indkøbscentre og parkeringshuse. Takket være få sensorer, en robust og velprøvet teknologi, kan vi tilbyde en omkostningseffektiv løsning.

NÅGRA AV VÅRA KUNDER

hvad vores kunder siger

Image by Samuel PASTEUR-FOSSE

„The service has been truly exceptional during the collaboration with IMAS. The response times are always excellent. Whenever questions come up, you can always get help.

The implementation of systems was conducted effectively and completed quickly. Remote service on the system was a key decision factor for us and offers a decisive advantage over traditional systems.“

Dieter Henke, 
Centermanager, MEC Centermanagement

KONTAKT OS I DAG

Du er velkommen til at booke en præsentation, et møde eller stille et spørgsmål.