Image by Ryoji Iwata

Hvorfor besøgstælling?

Indsaml information, analysér og foretag forbedringer

Mere viden skaber en øget forståelse for de besøgende. Ved hjælp af kundetællere, analyseværktøjer og en åben tilgang tester du dine teorier ved at måle og forsøge at forstå årsagen til ændringer i besøgsstatistikken. Dette er præcis, hvad besøgstælling handler om.

Image by Jacek Dylag
Image by Markus Spiske

En videnskabelig tilgang

Uanset om du forsker i den nyeste nanoteknologi eller driver et stormagasin, er nøglen til udvikling en åben og videnskabelig tilgang. Da det er umuligt at være helt upartisk, bruger videnskaben målinger til at prøve at forstå verden omkring omkring os.

 

Statistisk indsamlet information tager ikke højde for følelser eller meninger. Derfor indsamler og analyserer butikker og offentlige aktører information om besøgende.

Hvordan kommer man videre, og hvordan gør man helt konkret?

Før du investerer i noget, skal du starte med at besvare spørgsmålene: Hvorfor skal I egentlig måle antallet af besøgende eller finde ud af, hvor de besøgende befinder sig? Hvem drager fordel af denne information, og hvem skal have ansvaret for at følge op på rapporterne i analyseværktøjet? Hvis du har besluttet, at det er en god idé at begynde at måle, er det bare et spørgsmål om at komme i gang og begynde at prøve sig frem. Det er ikke sværere end det.

Image by Emily Morter
Image by Priscilla Du Preez

Bedre oplevelse for besøgende og øget fortjenstmargen

De, der ønsker at starte, kan for eksempel starte med at måle, hvor mange besøgende virksomheden eller stedet har. Man kan også vælge at fordybe sig med det samme, eller måske er det er nok at måle én ting. Det hele afhænger af virksomhedens behov. I vores system kan du nemt se, hvor mange der er mænd og kvinder, samt hvor mange der er børn og voksne.
 
Hvis du vil måle, hvor mange mennesker der går forbi butikken eller lokalet, opretter du en ekstra besøgstæller, der tæller antallet af forbipasserende uden for indgangen. Derefter får vi adgang til et nøgletal, der kaldes capture rate. Når vi finder ud af, hvor mange af vores besøgende, der køber noget eller udfører en ønsket handling, kaldes det konverteringsfrekvens (hit rate).  Nogle ønsker måske at vide, hvor længe besøgende forbliver inden for et bestemt område. Det kaldes opholdstid (dwell time). Dette er blot nogle få eksempler på målinger, der kan danne grundlag for beslutninger, som kan øge den besøgsoplevelsen og fortjenstmargen.

Få en besøgstæller uden binding

Vi har gjort det let for dig og inkluderet alt, hvad du behøver for at tælle besøgende og kunder. Personlig service, support og vedligeholdelse er inkluderet i en fast månedlig pris. Fra 385 kr. om måneden. Ingen binding. 

Image by Leone Venter

385KR/

MÅNED

KONTAKT OS I DAG

Du er velkommen til at booke en præsentation, et møde eller stille et spørgsmål.

Xperio - IMAS WEBBPORTAL

 

Via vores Xperio-webapplikation er det let for brugeren at producere rapporter med besøgsstatistik efter time, dag, uge, måned og år. Det er også let at se, på hvilke tidspunkter og hverdage de fleste besøgende kommer i butikken.

 

Åben api

Xperio har et veldokumenteret API med muligheden for at tilslutte dine egne applikationer, så du kan downloade og sende data til og fra systemer.

XPERIO

Åben

API

International tilstedeværelse

Med over 30.000 installationer og flere hundrede kunder spredt over hele Europa og Sydøstasien har vi etableret stærke relationer til vores kunder og leverandører. Hovedkontoret for vores nordiske aktiviteter er i Sverige, hovedkontoret for Europa ligger i Tyskland og for Syd-Sydøstasien i Indonesien.

30 000+

INSTALLATIONER

KONTAKT OS I DAG

Du er velkommen til at booke en præsentation, et møde eller stille et spørgsmål.