Persontælling og kundetælling

Indgangsanalyse, besøgslængde, intern / ekstern trafik, konverteringsfrekvens - 3D-teknologi holder meget høj nøjagtighed, samtidig med at den er meget omkostningseffektiv. En lille investering for at få masser af vigtige data, der kan tabe tab i overskud. Læs mere om kundekonti nedenfor:

Hvorfor skal jeg have en kundetæller?

Identificer kundebase og salgsandel

Først og fremmest er det et ledelsesværktøj, der bruges til at identificere din salgsandel, dvs. Procentdelen af besøgende, der vil købe noget i din butik, dvs. kunder.
Ingen butik sælger til alle!


Generelt sælger de fleste butikker til 10-20% af alle kunder, der går ind i butikken. Så uanset hvor din butik er - hvis det er i et indkøbscenter, shoppinggade eller i en lille by - er din salgsandel stort set det samme.
 

Faktisk spiller det mindre rolle, hvad dit salg er i øjeblikket. Formålet med at arbejde med kundekonti er at hjælpe dig med at forstå det aktuelle forhold og forbedre det.

Der er perioder i løbet af en dag eller en uge, at salgsandelen er høj, og der er perioder, hvor den er lav. Du behøver ikke at sælge til samme procentdel af kunder hver time hver dag. Det er at forstå, hvornår og under hvilke omstændigheder din butik udfører i bedste fald, dette vil hjælpe dig med at maksimere din indsats for at konvertere flere besøgende til at købe kunder.


Så nu kender du din kundebase og dit salg deler. Hvad laver du med det? Hvordan forbedrer du din salgsindsats?

Tre hovedkomponenter

Før du bruger oplysningerne skal du forstå det. Der er tre vigtige dele, der antages, når du bruger dette.

  1. Kundestrømmen er forudsigelig

  2. Kundestrømme og salgsandel er vigtige dele af formlen, der hjælper dig med at forstå, hvor salget kommer fra og hvorfor.

  3. Kundeorientering er en af de hurtigste og mest omkostningseffektive metoder til at øge salget.

1. Kundeflow er forudsigelig

Lad os starte med forudsigeligheden af ​​kundernes trafik. De fleste butikschefer er opmærksomme på et bestemt indkøbsmønster i butikken. Salget i første halvdel af ugen er en god indikator for, hvad ugens resultater vil være. Ved frokosttid ved de fleste butikschefer, hvordan resten af ​​dagen vil ende.

Men butikschefen har ingen kontrol over, om volumenet er nået. Hvis målet nås eller overskredes, har medarbejderne gjort et godt stykke arbejde, hvis målene ikke opfyldes: "Der har ikke været nok kunder i butikken."

Hvad hvis du med høj sandsynlighed kunne forudsige, hvor meget trafik der kommer i butikken hver time, hver dag, hvor meget de vil købe, og hvad vil det gennemsnitlige salg være? Hvad hvis du kunne forudsige præcis, hvad dit salg vil være hver time på dagen, hver dag i ugen hele året rundt?


Sandheden er, at du kan! Trafikken i din butik hver uge er betydeligt mere forudsigelig i forhold til dit salgsvolumen.

Butiks Trafik

Kunden flyder og når køb finder sted, finder sted i forudsigelige mønstre. Det betyder, at hver uge vil den samme procentdel besøge butikken i de forskellige hverdage. Trafik kan variere lidt fra uge til uge, og sæsonudsving vil også påvirke totalen, men hverdage vil være forholdsvis ens.
 

 

Du vil opdage, at samme regelmæssighed vises som du ser per time som procentdelen af daglig trafik. Denne andel vil ikke altid være den samme, men stabil nok, så du kan lave meget gode prognoser.

Nu kan du forudsige, hvor mange mennesker der kommer til din butik i en vis periode. Du har opdaget, at kundeflowet foregår i forudsigelige mønstre.
 

Du kan også forudsige, hvor mange af dem, der går ind i butikken, faktisk konverteres til at købe kunder.


Lad os sige, at du har fået at vide, at på onsdage, varierer salgsprocenten fra de øvrige dage.
Betyder det, at din butik har et ustabilt indkøbsmønster? Absolut ikke. Dette betød, at der skete noget, der ændrede indkøbsmønstret, positivt eller negativt. Når du finder ud af, hvad det var, har du sikkert opdaget, at du kan genskabe det positive eller forhindre det negative.
 

Din butik har flere særprægede mønstre, som du vil kunne identificere, jo mere bliver du bekendt med trafikmålinger og andelen for at erhverve kunder. Det kan være uger hvor der ikke sker noget særligt, særlige aktiviteter uger, salg, mors dag, fars dag osv.


De fleste butikker har mindst 6 forskellige specifikke designs eller skabeloner. Disse skabeloner kan bruges til prognose daglig trafik / time og andel af købende kunder gennem alle uger og på ethvert tidspunkt af året

Identifikation og brug af kundetællere og indkøbsmønstre i forretningen giver to vigtige fordele for butikschefen:


1. Det vil fortælle dig, om du når dine salgstal eller ej. Hvis du ikke kan nå dem, ved du det på forhånd, så du kan gøre noget ved det.


2. Oplysningerne vil fortælle dig præcis, hvad du skal gøre for at nå eller overstige målene.

2: IMAS produktivitetsformel

Produktivitetsformlen er en simpel formel, som, når du har lært det, vil ændre, hvordan du driver butikken.
 

Hvis ledelsen spørger om 50.000 kr. Mere i salget i denne uge, så vil du nok sige, at du vil gøre dit bedste. Du vil sandsynligvis give dine medarbejdere forskellige opkald, mål, eventuelt give nogle incitamenter mv mv.
 

 

Hvis du klarer at sælge for 50.000 ekstra, så kan du forvente, at dine medarbejdere har gjort et godt stykke arbejde. Hvis du undlader at gøre det, vil du sandsynligvis overveje, om du har nok og de rigtige produkter, hvis der er nok besøgende til at komme ind, hvis du havde personale til at håndtere kundeflowet.
 

 

Sandheden er, du ved nok ikke hvad der forårsagede resultatet.

Med IMAS produktivitets formel vil du vide det.

Produktivitetsformlen består af to dele:
 

 

Trafikdata i butikken og ydeevne i forhold til denne kundebase.
 

 

Store trafik genereres af faktorer, der primært er hovedkontorets ansvar. Disse faktorer påvirkes af placering, sortiment, merchandising, layout, design, skiltning, reklamer og aktiviteter mv. Butikschefen har ikke meget kontrol over, hvor meget trafik der kommer i butikken hver uge.
 

 

Butikens præstationer og trafik er sammensat af andelen af købende kunder og det gennemsnitlige salg. Disse faktorer, især hitrate, styres direkte af butikschefer og medarbejdere.

Matematisk ser formlen sådan ud:

 

Antal indkommende kunder x% hitrate x gennemsnitlig salg = Omsætning

Hvis du vil øge dit salg, skal du øge en eller flere af disse tre faktorer. Som butikschef skal du fokusere på hitfrekvensen, fordi det er den komponent, du har den bedste kontrol på. Det er også komponenten i servicefølsomme butikker, at det er nemmeste og billigste at gøre noget med, og som har den største umiddelbare virkning.

Lad os vise dig et eksempel på, hvordan en butikschef kan bruge produktivitetsformlen til at forbedre salget. Lad os antage, at sidste uges salg så ud som dette:

Antal inkommande kunder x %hitrate x genomsnittlig försäljning = omsättning

4500 x 10x 100 = 45 000

Hvis salgsmål er 50000 i denne uge, skal du:

  1. Forøg trafikdata fra 4.500 til 5.000. Er der nogen aktiviteter, annoncer mv der vil øge trafikken med 500 ekstra besøgende i denne uge?
    Hvis ikke, så vil butikken stadig have omkring 4.500 besøgende.

  2. Forøg varmen fra 10% til 11,2%. Hvad vil du gøre i denne uge, som du ikke gjorde i sidste uge for at få det? Hvis du ikke gør noget anderledes, vil du sandsynligvis sælge til 10% af dine kunder. Ligesom i sidste uge.

  3. Øg det gennemsnitlige salg fra SEK 100 til SEK 112. For at opnå dette skal du få dit personale til at arbejde hårdt med mere salg. Ikke altid let, især hvis personalet ikke er uddannet til at gøre det.

Hvis du ikke foretager nogen ændringer, så vil du sælge for 45.000, ikke 50000, hvilket er dit mål. Men hvis du fokuserer på at forbedre andelen af ​​købende kunder (hitrate) med 1% hver dag gennem bedre og mere kundeorienteret service, så kan du nå dit mål på 50000. Specielt vil du vide, hvorfor du opnåede resultatet.
 

 

Produktivitetsformlen kan bruges både frem og tilbage. Brug det baglæns til at forklare mere præcist, hvad der forårsagede sidste uges resultater. Hvad har ændret sig? Trafik substrat? Ændring af hitrate? Gennemsnitligt salg? Hvilken aktivitet bidrog mest til forandringen?
 

 

Brug formlen til at forudsige, hvad dit salg vil være i næste uge. Hvis du finder ud af, at formlen viser, at dit faktiske salg vil afvige fra dit budget, skal du enten ændre budgettet eller beslutte, hvad du skal ændre i næste uge.

 


Men hvordan ændrer du værdierne, hvis de er så forudsigelige? Vi har allerede påpeget, at trafikdatabasen normalt er et hovedansvar, og at en stigning i det gennemsnitlige salg er svært at opnå.

 

Så har vi kun varmesats. Både butikschefen og medarbejderne kan påvirke dette. Hvis du ikke gør noget, forbliver denne faktor konstant. Men det kan ændres, og resultatet bliver meget ændret.

3: Kundorientering

Hvordan øger vi% hitrate? Hvis din butik er servicefølsom, er det nok den bedste måde at øge varmeforbruget ved også at bringe serviceniveauet op i de vigtigste salgsperioder.
 

 

Men hvad er bedre service? Måske forsøger du at øge kapaciteten i hektiske tider som f.eks. Frokosttid, torsdag aftener og lørdage osv. Men spørgsmålet hænger altid, "hvem og hvor meget personale". Hvordan kan du måle service, så du kan forbedre den? Med en kundetæller kan du måle præcis, hvad dit serviceniveau er hver time, hver dag.

Formlen vi bruger til at måle serviceniveauet er forholdet mellem antallet af kunder og ledige medarbejdere. Vi får forholdet ved at dividere antallet af kunder med det samlede antal medarbejdertimer for den pågældende periode.
 

 

Nøgletal repræsenterer antallet af kunder, der modtager hjælp i butikken.
 

 

Eksemplet i figur 2 viser, at forholdet for onsdag er 13 og for lørdag 42. Jo lavere figuren er, jo mere ledige medarbejdere i butikken. Det var naturligvis mere service på onsdag end i lørdag, selvom antallet af medarbejder timer på lørdag var højere. .

Figur 2. Kunde i forhold til ledigt personale

En tommelfingerregel, når forholdet overstiger 30, er der for lidt tilgængelig service i butikken. Med 30 kunder pr. Medarbejder time får hver kunde gennemsnitlig hjælp i 2 minutter.
 

 

Du kan forbedre din kundeservice ved at omfordele antallet af timer i butikken og øge dem i vigtige perioder som til frokost, efter kontorstid, lørdage osv.
 

 

Brug derefter produktivitetsformlen til at vurdere, om disse foranstaltninger har resulteret i en højere% varmesats. Hvis du har øget prisen med 5000 kr. Pr. Uge ved hjælp af produktivitetsformlen (ekstra tid, bonus, uddannelse osv.), Kan du måle præcis, hvad de øgede omkostninger har betydet for butikens salg og afkast af investeringen.
 

 

Når du begynder at bruge trafikdataene, effektiviseringsfrekvensen og produktivitetsformlen, vil du opdage, at du har meget bedre kontrol over, hvad der sker i din butik.
 

 

Hvornår var du sidst gået en dag, kom tilbage og fandt ud af, at salget var meget lavere end forventet? Dit personale vil nok fortælle dig, at der ikke var nogen kunder den dag.
 

 

Men nu ved du, om reduktionen i salget skyldes det faktum, at butikken har fået færre kunder, eller hvis% hitrate er blevet lavere, er sidstnævnte sandsynligvis det, der er ændret.
 

 

Fordi du kan forudsige trafik,% varmesats og gennemsnitlig timesalg, vil du hver dag kunne planlægge medarbejdere og opbevare aktivitet under nøglesalgsperioder.
 

 

Når du ændrer produktets eksponeringer, aktiviteter eller annoncer eller noget, vil du vide, om du har øget dine trafikdata eller ej.

Kort sagt, når du arbejder med IMAS produktivitetsformel, får du en bedre forståelse af, hvad der genererer salg i din butik. Du vil vide, hvilke aktiviteter du skal gentage for at øge dit salg, og de aktiviteter, du bør undgå, der ikke giver nogen resultater overhovedet.

Du vil også være i stand til at rapportere til hovedkontoret præcis, hvilken indvirkning hovedkontorets aktiviteter havde på trafikdata i din butik. Når du bruger oplysningerne fra kundekonti, bliver du en mere effektiv butikschef og påvirker butikken og medarbejdernes fremtid. Nu hvor du er opmærksom på mulighederne for de vigtigste komponenter bag kundfakturering, skal du træne for at lære bekendtskabet med indkøbsmønsteret i din butik at kende.
 

 

Lær, hvordan du bruger din produktivitetsformel og forventer dit salg i de næste 4 uger. Lær at se, hvilken effekt serviceniveauet har på hitfrekvensen.
 

 

Når du har det godt med dette, skal du indtaste et kort periodisk mål (3 måneder) for at se, hvilke resultater du kan få i butikken (% hitrate og gennemsnitligt salg) ved at øge dit serviceniveau i de vigtigste salgsperioder. Test det i 3 måneder. Og foretage justeringer i de næste 3 måneder.

TAG KONTAKT

Retail: th@imas.net

Public: sl@imas.net

Support: support@imas.se

Tel: 0734 11 62 90

Tel: 0760 08 49 08

Tel: 0760 10 17 22

Vällebergsvägen 19

459 30 Ljungskile, Sverige

Kontakta oss
SITEMAP
KONTAKT
SOCIALT
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon

th@imas.net

+46 734 11 62 90

 

IMAS ApS

Ravnsøvej 7

8240 Risskov, Danmark

© 2019 Integrated Marketing & Analysis Systems Sweden Aps

Preferred Partnerdekal 2018-nomargins.jp