Basic & More indsamler besøgs- og salgsdata ved hjælp af IMAS

Opdateret: 19. okt.

Den danske butikskæde Basic & More vil bruge besøgs- og salgsdata fra IMAS Group til at optimere salget. Butikkens konverteringsrate er et af de nøgletal, der vil blive brugt.

Den populære danske virksomhed har seks butikker og tilbyder en bred vifte af bolig- og kropsrelaterede produkter, der er overproduceret eller kan være forkert emballeret.


Den populære virksomhed når ved årets udgang op på 6 butikker i Danmark. Der tilbyder en bred vifte af bolig- og kropsrelaterede produkter, der er blevet overproduceret eller kan være forkert emballeret.


Basic & More har valgt IMAS Groups fleksible lønløsning, som kommer uden bindingsperiode og nul skjulte opstartsgebyrer. I IMAS besøgsanalyseværktøj Xperio kan der køres en lang række produktivitetsanalyser. En af dem er butikskonverteringsraten, og den kan bruges som en key performance indicator (KPI) til at forbedre butiksdriften ved at reducere omkostninger og øge salget.


Konverteringsraten er procentdelen af butiksbesøgende, der foretager et køb og bliver kunder. Du kan læse mere her om, hvordan du beregner detail-KPI'er og besøgsanalyse.


Om Basic & More

Den populære danske detailkædes forretningsmodel er at sælge produkter, der er overproduceret, udløbet eller forkert emballeret. Målet er at gøre en forskel og tage ansvar for overfloden af fremstillede varer omkring os.


Om IMAS Group IMAS hjælper og støtter storcentre, detailbutikker, ”smart cities”, lufthavne og offentlige institutioner (plus mange flere), indsamler og forstår værdifuld information om besøgende og kunder. Oplysningerne indsamles fra personstællere, besøgstrafik, ERP'er eller andre informationskilder.