top of page

Hvorfor er det vigtigt at kende din besøgsfrekvens, og hvad gør du med alle data?

I dette blogindlæg vil vi forklare, hvorfor for eksempel bycentre, butikker og indkøbscentre bør kende besøgshyppigheden, og hvorfor det er en god idé at kombinere denne information med salgsdata.

Interessen for at indsamle information om besøgendes trafik er steget markant i løbet af de seneste 30 år. Da vi hos IMAS begyndte at tælle besøgende og kunder i 1980'erne, var radarsensorer den nyeste teknologi på markedet. I dag ser vi flere nye teknologier og opdateringer på markedet hvert år, såsom

WiFi-teknologi og kamerasensorer med AI-intelligens.


Grundlæggende principper for besøgsfrekvens forbliver de samme

Uanset hvilken teknik der anvendes, forbliver det grundlæggende ved beregning af besøgsraten det samme. Antallet af personer, der kommer ind og ud af butikken, bygningen eller gaden tælles. Oplysningerne indsamles og via et analyseværktøj, for eksempel IMAS analyseportalen Xperio, kan du få et enkelt overblik over antallet af besøgende og hvordan besøgshyppigheden ændrer sig over tid.

Besøgsfrekvens angiver, hvor ofte en besøgende besøger en butik eller et websted pr. minut, time, dag og år.


Forudsige din besøgsrate med høj sandsynlighed

Med disse data kan du begynde at analysere besøgendes trafik. Snart vil du med stor sandsynlighed være i stand til at forudsige, hvor meget trafik, butikken vil have hver dag.


Forecast konverteringsraten i butikken

Har du også salgstallene fra kasseapparaterne, kan du nu bruge de indsamlede oplysninger til at forudse salget og konverteringsraten i butikken.


Brug besøgsfrekvens og besøgsdata i hverdagen

Lær mere om, hvordan vores værktøjer kan hjælpe dig med at optimere besøgendes oplevelse, analysere bevægelsesmønstre, kombinere salgs- og besøgsdata, forstå demografi og træffe datadrevne beslutninger. Du kan også kontakte os direkte her for at høre mere.


Sådan tager du kontrol over salget i butikken - en trin-for-trin guide til detailhandlen

Hvad gør vi, når vi kender vores besøgs- og konverteringsraten? Hvordan forbedrer vi vores salgsindsats? Læs mere om at konvertere besøgende til købende kunder i vores guide til forhandlere.


Sådan beregnes KPI'er i detail- og besøgsanalyse

Her gennemgår vi de vigtigste begreber og forklarer, hvordan man beregner KPI'er, der bruges, når man arbejder med detail- og besøgsanalyse.


bottom of page