Nonprofit bruger besøgsdata til at opbygge tillid

Den almennyttige organisation Mangfoldshuset Trøndelag i Trondheim er begyndt at bruge besøgsdata fra IMAS Group. - Besøgsdata er vigtige, fordi vi skal vide, hvordan det går for os, og hvilke aktiviteter der fungerer. Tillid og tryghed er nøglebegreberne, hvis man vil lykkes, når statslige myndigheder og kommuner er involveret, siger Ahmet Karais, ansvarlig for den daglige drift i Mangfoldshuset.

Mangfoldshuset Trøndelag i Trondheim er en non-profit organisation, der opfordrer teenagere med baggrund fra forskellige dele af verden til at mødes og socialisere. I centrum af Trondheim deler de et lokaler på 300 kvadratmeter med andre frivillige organisationer.


Gennemsigtige data fra en tredjepart

For at drive deres virksomhed på en troværdig måde skal de være gennemsigtige og have information om antallet af besøgende og hvilke aktiviteter de besøger.


- Det er vigtigt for en non-profit organisation som os, men også baseret på socialt entreprenørskab, da det skaber tillid, når vi kan præsentere statistik indsamlet af en tredjepart, i dette tilfælde IMAS, siger Karais.


Besøgsdata giver oplysninger om demografi

For at finde ud af, hvor mange mænd og kvinder, der besøger de forskellige aktiviteter, benytter Mangfoldshuset Trøndelag persontælleren udstyret med AI-teknologi. Ved hjælp af ansigtsgenkendelse kan softwaren kende forskel på mænd og kvinder uden at påvirke den personlige integritet.


- Det er meget nyttigt for os at vide, hvor mange drenge og piger der besøger vores aktiviteter. Vi kan forbedre og give information om, hvordan vores projekter skrider frem, men også flere detaljer om, hvilke der besøger dem, siger Karais.


Om IMAS Group

IMAS hjælper og støtter storcentre, detailbutikker, ”smart cities”, lufthavne og offentlige institutioner (plus mange flere), indsamler og forstår værdifuld information om besøgende og kunder. Oplysningerne indsamles fra kundetællere, besøgstrafik, ERP'er eller andre informationskilder. 100 % GDPR-kompatibel.