top of page

Optimer butikker, turisme og offentlig transport med besøgsdata

Vil du optimere dine forretningsresultater og opnå en konkurrencefordel? Hvis det er tilfældet, kan besøgsdata være nøglen til succes. I dette indlæg vil vi udforske nogle eksempler fra den virkelige verden på, hvordan nogle af vores brugere har brugt besøgs- og salgsdata til at optimere deres forretning, samt nogle vigtige tips til effektivt at arbejde med besøgsdata.

Eksempler på besøgsdata i det virkelige liv

Detailhandel: Besøgsdata er blevet en game-changer for detailhandlere, der ønsker at optimere butikkens ydeevne. For eksempel bruger en norsk detailkæde besøgs- og salgsdata til automatisk at forudsige det nødvendige antal personaletimer, hvilket resulterer i reducerede personaleomkostninger og øget salg.


Turisme: Besøgsdata er værdifulde for turistindustrien. En af vores kunder har ansvaret for, at byen får flere købende turister. For at lykkes identificerer de, hvilke områder der er mest populære blandt turister og bruger informationen til at målrette marketingkampagner og samtidig forbedre turistoplevelsen i disse områder. Det er ikke ualmindeligt, at købekraften stiger med 20 % i de målrettede områder.


Transport: Besøgsdata kan også bruges til at optimere transportnetværk. En af vores brugere bruger besøgsdata til at identificere, hvilke busstoppesteder der bruges mest, ved hjælp af informationen kan de tilpasse deres busruter og køreplaner og derved reducere ventetider og forbedre kundetilfredsheden.


Nyttige lektioner og tips ved brug af besøgsdata

Kvalitet er vigtigt: Det er vigtigt at bruge pålidelige data for at kunne bruge dem på den bedste måde. Den hardware og software, der bruges til at indsamle oplysningerne, skal være pålidelig og nem at bruge. Det er også vigtigt at huske, at der kan være begrænsninger i dataene, som du bør være opmærksom på.


Det hele er vigtigt: Trafiktællerdata er mest nyttige, når de kombineres med andre datakilder, såsom salgsdata, vejrdata eller demografiske data. Dette kan hjælpe dig med at identificere mønstre og tendenser, der ikke er synlige, hvis du kun indsamler oplysninger fra besøgstællere.


Besøgsdata er et værdifuldt værktøj for detailhandelen, turistindustrien og offentlig transport til at forbedre kunde- og besøgsoplevelsen. Ved at bruge information fra pålidelige kilder og kombinere dem med andre datakilder får du værdifuld indsigt i kunde- og besøgendes adfærd. Datadrevet beslutningstagning vil fortsætte med at vokse, og besøgendes data vil spille en stadig vigtigere rolle i at hjælpe virksomheder med at få succes!


Om IMAS Group

Vi har specialiseret os i at hjælpe butikker, virksomheder og offentlige institutioner med effektivt at indsamle besøgsdata for at kunne træffe datadrevne beslutninger. Oplysningerne indsamles blandt andet ved hjælp af besøgstællere, wifi netværk, kasseapparat og forretningssystemer og er i overensstemmelse med GDPR.


Kontakt os, hvis du har spørgsmål eller er interesseret i at indsamle besøgsdata.


Comments


bottom of page