Passenger Tracking System (PTS) er installeret i 3 store lufthavne i Thailand

Opdateret: 29. mar.

I samarbejde med Turnkey Communication Services PCL (TKC) og Xovis AG har IMAS vundet en større kontrakt i Thailand - Airport of Thailand PLC (AOT). De nævnte samarbejdspartnere vil installere et passagersporingssystem (PTS) i Suvarnabhumi, Don Mueang International og Phukets to internationale lufthavne. PTS vil medvirke til at reducere køtid og øge kundetilfredsheden i lufthavne. Kontrakten er den største enkeltstående i IMAS '30-årige historie og styrker IMAS' tilstedeværelse i Sydøstasien yderligere.


Kontrakten er den største enkeltstående i IMAS '30-årige historie og styrker IMAS' tilstedeværelse i Sydøstasien yderligere.

I første omgang vil mere end 1.000 sensorer blive installeret i de tre lufthavne og integreret med Xovis Passenger Tracking System for at måle og se, hvordan de besøgende bevæger sig i realtid.


- Vi er virkelig beærede over opgaven fra TKC. Sammen med Xovis ser vi frem til at tilføje værdi til driften af ​​AOT-lufthavne i Thailand og til et langsigtet partnerskab med TKC, siger Peter Nicolaus, CEO i IMAS Group.


Reducerer køtid og øger salget i butikkerne

Ved hjælp af det nye system vil lufthavnens personale kunne planlægge og reducere køtid ved såkaldte flaskehalse, såsom check-in, immigration og sikkerhed. Før pandemien havde de tre lufthavne mere end 120 millioner passagerer om året, og i myldretiden havde lufthavnene lange køer på disse steder. På globalt plan er køtiden til check-in faktisk steget i takt med, at rejserestriktioner er lettet.


Via lufthavnens app vil passagerer kunne se et skøn over, hvor lang tid det tager at rejse til lufthavnen, tjekke ind og komme igennem immigrationsprocessen.


- Xovis PTS vil støtte AOT med at forbedre passageroplevelsen i de tre lufthavne ved at reducere passagerernes køtid. Mindre køtid betyder højere passagertilfredshed og mere tid til at kunne besøge lufthavnenes butikker, siger Monthira Boonpharawd, landechef hos IMAS Thailand.


IMAS styrker sin tilstedeværelse i Sydøstasien

Kontrakten har stor strategisk betydning for IMAS i Sydøstasien. Ud over Thailand har IMAS kontorer i Indonesien og Vietnam. Vi planlægger også at etablere et kontor i Malaysia i 2022, og dette kontor vil dække markederne i Malaysia og Singapore.


- Denne kontrakt vil styrke vores position inden for detailhandel, offentlig transport og offentlige aktiviteter i Sydøstasien, siger Bjørn Wille, Regional Director, Sydøstasien.


Om IMAS Group

IMAS hjælper og støtter storcentre, detailbutikker, ”smart cities”, lufthavne og offentlige institutioner (plus mange flere), indsamler og forstår værdifuld information om besøgende og kunder. Oplysningerne indsamles fra kundetællere, besøgstrafik, ERP'er eller andre informationskilder. 100 % GDPR-kompatibel.