For andet år i træk har Göteborgsvarvet fået hjælp fra IMAS Group til at indsamle besøgsdata til sit besøgs- og udstillingsområde Göteborgsvarvet Expo. Christofer Niklasson på Göteborgsvarvet fortæller her om, hvordan konkurrencen og udstillerne på stedet bruger besøgsdata for at kunne effektivisere arbejdet.
I maj måned deltog over 50.000 løbere i årets udgave af Göteborg-omgangen. Udover en stor publikumsfest i havnebyen Gøteborg er det et af verdens største halvmaraton, målt på antal deltagere. Med så mange mennesker på farten har Göteborg Skibsværft valgt at indsamle besøgsdata for at strømline arbejde og planlægning.
Besøgsdata er vigtige både for arrangøren og udstillerne
Christofer fortæller, at både konkurrencen og dens udstillere uden besøgsdata har en tendens til at bemande nogenlunde det samme som tidligere år, men med statistikken ved hånden bliver det tydeligt, hvornår og hvor der skal ske ændringer.
”For os er besøgsdata et meget vigtigt grundlag. Vi ser for eksempel på besøgsstrømmen til udlevering af nummerpladerne, og kan med den information planlægge vores bemanding for det kommende år mere effektivt”.
"For vores udstillere giver det også en stor merværdi at have adgang til besøgsdataene, både i planlægningsarbejdet og til fortsatte investeringer på Gøteborgværftet," siger Christofer.
Sikkerhedsmæssigt tilfører besøgsdataene også stor værdi for arrangøren, da den ved præcis, hvor mange mennesker der opholder sig inde i området.
Et vellykket samarbejde
Efter to år med IMAS kan Christofer opsummere samarbejdet med IMAS som vellykket.
"Vi får besøgsdataene og den hjælp, vi har brug for, så jeg kan kun sige, at det fungerer fantastisk med IMAS", slutter Christofer.
Om IMAS Group:
IMAS Group er en førende leverandør af løsninger til indsamling og analyse af besøgsdata. Vi hjælper virksomheder med at indsamle, analysere og fortolke data for at optimere driften og forbedre oplevelsen. Drevet af innovation og kundetilfredshed leverer IMAS Group løsninger, der fremmer vækst og succes.
Comments