top of page

Fra mavefornemmelse til datadrevne beslutninger: Torben Aksel Sørensen viser vej til kundeindsigt, udvikling og øget indtjening

I detailhandelens dynamiske verden kan enhver beslutning være meget vigtig. Mange gange får mavefornemmelsen dog lov til at danne grundlag for beslutninger, og statistisk indsamlet information overses. I en tid, hvor data er et ultimativt aktiv, kan det koste mere, end vi er klar over at træffe beslutninger baseret på antagelser.

Torben Aksel Sørensen er Country Manager hos IMAS Group Denmark.

Kontanter er konge - men data er guld

Det siges ofte, at "Cash is king" i detailhandlen, men data er guld og nøglen til at udnytte butikkernes potentiale. Forskellen mellem en lav og en succesfuld weekendomsætning ligger også i evnen til at opsamle og benytte bl.a. besøgsdata. Forestil dig, at du ikke kun har informationen om, hvad du har solgt i din butik, og hvor mange der har besøgt dig, men nu også ser alle de potentielle muligheder, du er gået glip af.


IMAS Groups datadrevne løsninger

Hos IMAS Group forstår vi det grundlæggende i detailhandlen, fordi det er der, vi selv kommer fra. Vi tilbyder skalerbare og kundetilpassede løsninger, der er tilpasset butikkens / indkøbscentrets unikke behov og ønsker, og endda til en overkommelig pris. Vores mål er at give din virksomhed adgang til data, der eliminerer undskyldninger for dårlige resultater og giver databaseret beslutnings- og strategigrundlag.


Hvorfor skal du vælge IMAS?


  • Skræddersyede og skalerbare løsninger: Vores løsninger er designet til at kunne tilpasses butikkens / centrets specifikke krav, hvilket sikrer maksimal værdi for din investering – også fremadrettet.

  • Evalueringsekspertise: Har du allerede en løsning på plads? Lad os vurdere den sammen. Vi kan ofte konvertere eksisterende udstyr og historisk data og derved bevare vigtig information og beslutningsgrundlag uden at det kræver nye store investeringer.

  • Konsekvente opdateringer: I en dynamisk detailhandel er opdaterede og nøjagtige data af største vigtighed. Vi mener, at eks.vis indkøbscentre regelmæssigt bør levere besøgsdata og andre data til lejere. Fælles indsigt skaber vigtig gennemsigtighed og et fælles grundag for strategi og fremtidig udvikling og aktiviteter.

  • Omfattende indsigt: Det handler ikke kun om at forstå, hvor mange mennesker der kommer ind gennem bestemte indgange. Vores løsninger går skridtet videre i kunde flow, adfærd, butiksmix, nøgletal og meget mere.

  • Dine data, din magt Tiden er inde til, at detailhandel og indkøbscentre tager næste skridt med data, og begynder at træffe beslutninger bakket op af indsamlede data. Vores løsninger tilbyder mere end blot indsigt i antallet af besøgende og kunder; de giver dig mulighed for at optimere tilbud, planlægge aktiviteter og formulere datadrevne forretningsstrategier.


Lad os starte en samtale

Hvis du er nået hertil, så lad os tale sammen. Kontakt os, så kan vi enten booke et online eller et fysisk møde til en indledende dialog, en besigtigelse af din lokation og et personligt løsningsforslag.


I detailhandlen kan kontanter være konge, men data er nøglen til at frigøre det fulde potentiale. Tag med på rejsen for at sikre, at data bliver brugt som grundlag for alle vigtige beslutninger.


Torben Aksel Sørensen


Udforsk mulighederne på vores hjemmeside

bottom of page