top of page

Kickstart 2023 ved hjælp af besøgsdata

Inflation og økonomisk usikkerhed vil sandsynligvis fortsætte med at påvirke os i 2023. Men det siges normalt, at hårdere tider giver næring til kreativiteten. Du er tvunget til at prøve nye metoder, og dem der gør det bedst, vil blive belønnet.

Her gennemgår vi, hvorfor besøgsdata er vigtigt; også i 2023.


I denne tekst beskrives

  • Hvordan besøgendes data kan hjælpe virksomheder og organisationer under en recession

  • Fællesnævner for alle, der indsamler besøgsdata

Højere indsats i 2023

Boom eller recession det er lige meget, vores budskab til markedet og potentielle brugere forbliver det samme; information hjælper dig med at træffe bedre beslutninger.


Forskellen er, at indsatsen er større under en recession, fordi købekraften er mindre. Set ud fra det kan man argumentere for, at behovet for pålidelige og nøjagtige data er større for 2023 i forhold til sidste år.


Besøgsdata vil give dig en stærkere position

Så hvordan lykkes du i en recession? Ja, du kan reducere omkostningerne, men samtidig vil du ikke gå glip af potentielle salg. Det kan også være, at du skal tiltrække flere potentielle kunder, eller du skal øge salget blandt din nuværende kundebase.


Vores pointe her er helt sikkert, at du forstår, at besøgs- og salgsdata er de vigtigste værktøjer, når du skal beslutte dig for en strategi. Find ud af præcis, hvordan besøgendes trafik og salg ser ud. Hvis der mangler data, så sørg for at indsamle. Det er aldrig for sent.

De, der bruger denne information og tilgang kontinuerligt, vil have en fordel i forhold til konkurrenter, der ikke bruger dem så ofte.

Forstå den aktuelle situation

For eksempel er det vigtigt at holde styr på, hvornår besøgene finder sted, så personaleressourcerne bliver brugt korrekt på det rigtige tidspunkt. Alle vil gerne have så høj en konverteringsrate som muligt, men samtidig ikke bruge for mange medarbejdertimer.


Hvis du er ansvarlig for et bycenter eller indkøbscenter, skal du vide, om du gør de rigtige ting for at tiltrække besøgende. Du vil også gerne vide, hvor de besøgende bevæger sig hen, kende deres demografi for at forbedre oplevelsen og nå en mere målrettet kundegruppe.


Bygninger og kontorlokaler skal optimere lejeniveauet ud fra trafikken. Der er også et enormt potentiale for at optimere energiforbruget i bygninger og butikscentre ved at kombinere besøgsdata og data fra sensorer, der måler luftkvaliteten.


Fordele ved at bruge besøgsdata i 2023

Fællesnævneren for alle er behovet for at forstå den aktuelle situation, for at kunne træffe faktabaserede beslutninger. Virksomheder og organisationer, der jævnligt bruger informationer fra sensorer og kasseapparater, vil sidde i førersædet i 2023.


  • Øget konkurrence og mindre købekraft øger behovet for at finde mere effektive måder at gøre tingene på.

  • Med besøgsdata kan du identificere afvigelser og spørge, hvad der forårsagede dem.

  • Prøv, fejl og find ud af, hvad der virker, og hvad der ikke gør. Denne måde at tænke på, har altid vist sig vellykket.

  • Vi mener, at data fra besøgstællingssystemer og kasseapparater er væsentlige værktøjer, der er nødvendige for at lykkes i 2023.

Sammenfattende

Med besøgs- og salgsdata kan vi bruge statistisk indsamlede oplysninger og derved træffe bedre beslutninger. For eksempel, hvis du ønsker at øge antallet af besøgende eller kunder og ønsker at gentage det med succes, skal du forstå, hvad der forårsagede ændringerne. Det er her besøgs- og salgsdata virkelig fungerer som værdifulde værktøjer.


Hvis du finder dette interessant


Kontakt os venligst, hvis du har spørgsmål. Vi er klar til at give dig besøgsdata.


bottom of page