3 tips til detailhandlere til at optimer salget

Her introducerer vi dig til, hvordan du kan tage kontrol over butikkens salg ved hjælp af statistik og lidt god indsigt.

1:Kender du din salgsandel?

Ingen kan sælge til alle. Man plejer at sige, at en butik sælger til 10-20 % af alle kunder, der kommer ind i butikken, men det varierer blandt andet afhængigt af pris, beliggenhed, produkt og effekt.


Det betyder mindre, om butikkens nuværende salgsandel anses for god eller dårlig, det vigtige er at vide. Formålet med at arbejde med besøgsdata er at forstå den aktuelle situation og forbedre den.


2:Find ud af, hvornår du har besøgende

Der er perioder i løbet af en dag eller uge, hvor andelen af salg er høj, og der er perioder, hvor den er lav. Du behøver ikke at sælge til den samme procentdel af kunder hver time, hver dag.

Det handler om at forstå, hvornår og under hvilke omstændigheder din butik fungerer bedst, dette vil hjælpe dig med at maksimere din indsats for at konvertere flere besøgende til købende kunder.


3:Brug tallene i praksis

Når du er opmærksom på din kundebase og din salgsandel. Hvad gør du med det, hvordan kan du øge din salgsindsats? Det er nu, den praktiske implementering begynder.


Det kan du læse detaljeret om i vores guide "konverter besøgende til kunder". Du vil hurtigt kunne måle ændringer og se resultater.